Episode 19: Å gjenta deg selv til døde

Har du noen gang tatt deg selv i å fortelle den samme historien om igjen?

Eller oppdaget at du står i de samme utfordringene, bare med nye mennesker og nye omgivelser?

I denne episoden snakker jeg om hvordan vi mennesker ofte gjentar oss selv både i ord, tanker og handlinger. Fordi det kjente føles trygt. Samtidig kan vi ende opp med å gå i de samme sirklene år etter år uten å legge merke til det.

Jeg deler refleksjoner om hvorfor vi gjentar oss selv, hvordan hjernen søker det kjente, og hva som skjer når vi blir bevisste mønstrene våre. Vi skal også innom den litt humoristiske siden ved det hele for hvem har vel ikke oppdaget at man har fortalt den samme historien flere ganger?

Kanskje handler ikke vekst om å bli en ny person. Kanskje handler det om å våge ett lite steg utenfor den sirkelen du har gått i så lenge, om det har sin hensikt.

Om du er nysgjerrig på hvordan du kan få støtte fra meg, kan du kontakte meg på lene@lenesofie.no